Актуальні проблеми експертизи товарів
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

НАВЧАННЯ ПРОТЯГОМ ЖИТТЯ: РОЛЬ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ У ЙОГО ОРГАНІЗАЦІЇ

Перейти донизу

НАВЧАННЯ ПРОТЯГОМ ЖИТТЯ: РОЛЬ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ У ЙОГО ОРГАНІЗАЦІЇ Empty НАВЧАННЯ ПРОТЯГОМ ЖИТТЯ: РОЛЬ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ У ЙОГО ОРГАНІЗАЦІЇ

Повідомлення автор Admin Вт Бер 26, 2019 9:49 am

Л. Г. Ніколайчук,
доцент кафедри товарознавства та технології
непродовольчих товарів, к.т.н., доцент
І. С. Галик,
професор кафедри товарознавства та технології
непродовольчих товарів, к.т.н., професор
Б. Д. Семак,
професор кафедри товарознавства та технології
непродовольчих товарів, д.т.н., професор
Львівський торговельно-економічний університет, Україна, м. Львів

Узагальнюючи європейський досвід використання компетентнісного підходу в процесі професійної підготовки фахівців різного профілю в університетах, першочергову увагу слід приділяти вивченню тих нормативно-правових документів, які приймаються державними органами ЄС з питань вищої професійної освіти в країнах Європи. Для прикладу зупинимось на розгляді Рамкової програми  ЄС щодо оновлених ключових компетентностей, схвалених Європейським парламентом і Радою Європейського Союзу 17 січня 2018 року стосовно навчання протягом усього життя [1].
Основними цілями реалізації Рамкової програми ЄС є:
- визначення ключових компетентностей, необхідних для працевлаштування фахівця, посилення його особистого потенціалу, зайняття активної громадянської та суспільної позиції у суспільстві;
- створення довідників для розробників освітніх стандартів, програм та інших нормативних документів;
- сприяння розвитку компетентностей щодо навчання протягом життя на європейському, національному, регіональному та місцевому рівнях.
Слід відзначити, що оновлена редакція компетентностей порівняно із попередньою (прийнятою у 2006 р.) включає більш розширений, доповнений і конкретизований перелік ключових компетентностей [1]. Представляється доцільним дати їх класифікацію та коротку характеристику. При цьому слід підкреслити, що названі компетентності визначаються як комбінація знань, навичок та ставлень, де [1]:
- знання складається з фактів, цифр, компетенцій, ідей, теорій, які вже встановлені та підтримують розуміння певної сфери або предмета;
- навички визначаються як здатність та спроможність виконувати процеси та використовувати наявні знання для досягнення результатів;
- ставлення описують диспозиції сприйняття налаштованості щодо ідей людини або ситуації й спонукають до відповідних реакцій або дій.
Ключовими компетентностями вважаються ті, які необхідні всім людям для підвищення особистого потенціалу і розвитку, розширення можливостей працевлаштування, соціальної інтеграції та активного громадянства. Такі компетентності розвиваються в процесі навчання протягом усього життя.
Обмежимось тільки визначенням та короткою характеристикою наведених у Рамковій програмі ЄС оновлених ключових компетентностей [1].
Таблиця 1 – Опис ключових компетентностей [1]
НАВЧАННЯ ПРОТЯГОМ ЖИТТЯ: РОЛЬ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ У ЙОГО ОРГАНІЗАЦІЇ 1
НАВЧАННЯ ПРОТЯГОМ ЖИТТЯ: РОЛЬ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ У ЙОГО ОРГАНІЗАЦІЇ 1

Наведена в даній роботі інформація дозволяє зробити наступні узагальнюючі висновки і рекомендації:
1. Прийняття Європейським парламентом і Радою ЄС нової редакції Рамкової програми ЄС щодо оновлених ключових компетентностей свідчить про поглиблення сфери застосування компетентнісного підходу у системі європейської освіти [1,2].
2. Існує нагальна потреба деталізації описання ключових компетентностей у Рамковій програмі ЄС. Особливо це стосується описання ключових професійних компетентностей фахівців сфери легкої промисловості та торгівлі. Саме ці компетентності повинні бути конкретизовані у параграфі підприємницької діяльності.

Список використаних інформаційних джерел
1. Електронний ресурс. Режим доступу: http://dlse.multycourse.com.ua/ ua/page/15/53
2. Лупячек В. Е. Компетентнісний підхід як методологія професійної підготовки у вищій школі / В.Е.Лупячек // Публічне управління: теорія і практика. – 2013. – №1(13). – с.155-162.

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 107
Дата реєстрації : 13.03.2019

https://expertuza.forumotion.me

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі