Актуальні проблеми експертизи товарів
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІД РОЗВИТКУ МИТНОЇ ПОЛІТИКИ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ

Перейти донизу

ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІД РОЗВИТКУ МИТНОЇ ПОЛІТИКИ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ Empty ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІД РОЗВИТКУ МИТНОЇ ПОЛІТИКИ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ

Повідомлення автор Admin Пт Бер 29, 2019 8:52 am

Г. А. Ткаченко,
аспірант
Дніпровський державний аграрно-економічний університет,
Україна, м. Дніпро

Інтеграція України до глобального й європейського політичного, економічного та правового простору - процес дуже складний та неоднозначний. На цьому шляху існують загрози неконтрольованого з боку держави відкриття національних ринків, що пов'язане з певними ризиками, серед яких - ризики зниження експортного потенціалу та створення конкуренції для вітчизняних виробників товарів. Саме тому в Україні особливої уваги та гостроти набуває питання щодо удосконалення системи регулювання зовнішньоекономічної діяльності з метою підвищення її ефективності, визначення принципів та напрямів удосконалення, застосування необхідних інструментів регулювання.
Досвід економічно розвинутих країн світу свідчить, що державна політика повинна окреслювати рамки економічної діяльності учасників економічних відносин, стимулюючи або стримуючи її залежно від існуючих економічних пріоритетів. При цьому, одним з головних завдань регулювання економічної системи є підтримання динамічної рівноваги між спрощенням організації діяльності суб'єктів ЗЕД та державним контролем за нею для досягнення визначених державою показників економічних перетворень у суспільстві [1].
Актуальність і пріоритетність розвитку зовнішньої торгівлі як чинника розширеного відтворення та модернізації національної економіки є очевидними. Вони зумовлені необхідністю за рахунок поглиблення участі країни в системі міжнародного поділу праці, динамічного географічного розподілу товарообороту забезпечити приплив і використання найсучасніших засобів виробництва та на їх основі – найбільш повне використання людського, інтелектуального і соціального капіталу у відтворювальних процесах у національній економіці. Структура національної економіки, особливо її виробнича структура, темпи розвитку суттєво залежать від змін, які відбуваються на світових ринках товарів і капіталів.
На сучасному етапі розвитку економіки, в складних ринкових умовах України та у світі, проведення ефективної митної політики необхідне для врегулювання зовнішньоекономічної діяльності та можливості інтеграції у світовий торговельний простір. Митна політика визначає основні цілі та завдання митної справи, яку становлять порядок переміщення через митний кордон України товарів і послуг, митне регулювання, пов’язане з установленням податків і зборів, процедур митного контролю та митного оформлення, боротьба з контрабандою та порушеннями митних правил, інші заходи, спрямовані на реалізацію митної політики України. Митна політика є одним з основних інструментів протекціоністської політики держави, проте на шляху до лібералізації торгівлі з ЄС Україна змінює даний вектор спрямованості та здійснює зменшення чи скасування ставок мита на певні, визначені угодою про Зону вільної торгівлі між Україною та ЄС, групи товарів. Україна як держава, що претендує на членство в Євросоюзі, формує митну політику з дотриманням вимог світових організацій. В умовах курсу європейської інтеграції пріоритети митної політики набувають особливого значення та зосереджуються на питаннях міжнародного співробітництва й впровадження в Україні світового досвіду митного регулювання, необхідним є використання об’єктивно існуючих порівняльних і конкурентних переваг в окремих галузях і сферах економіки. Процес європейської інтеграції, до якого залучилася Україна, впливає на зовнішньоекономічну діяльність і обумовлює необхідність вдосконалення, перш за все, податкової та митної політики, що забезпечують регулювання цієї сфери.
Сучасні глобальні процеси не відбуваються хаотично, а є керованими та організованими. Закономірно постає питання про глобальну керованість світом та світовим розвитком, а також про роль окремих суб'єктів у глобалізаційних процесах. Окремі взаємопов'язані елементи, які утворюють кістяк глобальних процесів (особистості, нації-держави, людство та світосистема націй-держав), розвиваються одночасно, але не рівномірно. Найбільш повно процес глобалізації охоплює економіку і фінанси, активно, але менш повно – політику, ще менше – духовне життя суспільства, національну культуру, традиції, право, мораль. На сучасному етапі розвитку багатополярного світу жодна країна не здатна розвиватись ізольовано.
Одним із напрямів глобалізації є аспекти уніфікації митних процедур, що дозволить спростити процеси міжнародної торгівлі та удосконалити митну політику держави. Посилення дії інтеграційних процесів на макро- та мікрорівні пояснюється зростаючою взаємозалежністю економік окремих країн і має прояв в укладанні дво- та багатосторонніх угод щодо регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Однак пріоритетним принципом формування та розвитку зовнішньої політики України є суверенітет і дотримання національних інтересів. При цьому митна справа виступає не лише як інструмент і провідник зовнішньоекономічної діяльності, а й має важливіше значення, стаючи регулятором і засобом формування нових економічних відносин та зв'язків.
Завданням уряду будь-якої країни є побудова механізмів регулювання митної справи, націлених на забезпечення митної безпеки та національних інтересів [2].
Згідно з Митним кодексом України митна справа включає в себе порядок і умови переміщення товарів через митний кордон України, їх митний контроль та митне оформлення, застосування механізмів тарифного і нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, справляння митних платежів, ведення митної статистики, обмін митною інформацією, ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, здійснення відповідно до закону державного контролю нехарчової продукції при її ввезенні на митну територію України, запобігання та протидія контрабанді, боротьба з порушеннями митних правил, організація і забезпечення діяльності митних органів та інші заходи, спрямовані на реалізацію державної політики у сфері державної митної справи, становлять державну митну справу.
Дані складові митної справи необхідно сформувати таким чином, щоб досягти балансу інтересів держави та бізнесу при реалізації митної політики. Для цього слід визначити критерії відповідності механізму здійснення митної справи вимогам держави та уряди, тобто критерії досягнення балансу інтересів. При цьому необхідно визначити категорійний апарат механізму формування балансу інтересів держави та уряду при здійсненні митної справи.
Сучасні процеси міжнародної торгівлі потребують введення сучасних методів митного контролю. Значне зростання кількості торгових потоків, функціонування великих корпорацій з глобальними мережами, складними бізнес системами, ланцюгами постачання, потреба проведення господарських операцій у стислі терміни та інші складові сучасної торгівлі створили необхідність перенесення процедур, що здійснюються митними органами на етап після митного оформлення. Для гарантування економічної безпеки під час процесів міжнародної торгівлі світовими організаціями створено низку нормативно-правових актів, які визначають стандарти державного контролю.
Варто зазначити, що закордонні митні адміністрації використовують сучасні технології в процесі митного контролю, що відповідає міжнародним стандартам у сфері ризик-менеджменту та рекомендаціям ВМО; розвиток партнерських відносин між митницею та бізнесом значно зменшує митні бар’єри; використання максимально спрощених процедур сумлінних учасників ЗЕД сприяє швидкому і своєчасному надходженню митних платежів до державного бюджету. Слід відмітити, що підвищення ефективності роботи митних органів України не можливе без врахування досвіду розвинутих країн. Корисними є напрацювання, що можуть бути використані для розвитку системи управління ризиками в митній справі України, митних адміністрацій окремих країн ЄС [3].
Для того щоб досягти оптимізації відносин з Європейським Союзом, Україна має засвоїти досвід країн Центральної Європи, особливо Польщі, яка впевнено проводила переговорні процеси про вступ до ЄС, оперативно вирішувала внутрішні соціально-економічні проблеми. Українське державне керівництво має чітко підтримувати незмінність зовнішньополітичного курсу на євроінтеграцію, проводити відкриту, прозору і зрозумілу для своїх громадян та світу інтеграційну політику, впроваджувати європейські норми і стандарти життя.

Список використаних інформаційних джерел
1. Україна в інтеграційних процесах: сучасний стан та перспективи розвитку [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://naub.oa.edu.ua/2014/ukrajina-v-intehratsijnyh-protsesah-suchasnyj-stan-ta-perspektyvy-rozvytku-2/.
2. Митна політика України в умовах розвитку відносин з Європейським Союзом [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://ven.ztu.edu.ua/article/viewFile/66501/61903.
3. Матеріали науково-практичного круглого столу [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://ir.nusta.edu.ua/jspui/bitstream/doc/1259/1/1194_IR.pdf.

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 107
Дата реєстрації : 13.03.2019

https://expertuza.forumotion.me

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі