Актуальні проблеми експертизи товарів
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ПІДПРИЄМЦІВ ЗАСОБАМИ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ

Перейти донизу

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ПІДПРИЄМЦІВ ЗАСОБАМИ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ Empty ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ПІДПРИЄМЦІВ ЗАСОБАМИ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ

Повідомлення автор Admin Вт Квіт 02, 2019 8:27 am

О. О. Дорошенко,
викладач
Полтавський кооперативний коледж, Україна, м. Полтава

За останні роки система вищої освіти України зазнала значних трансформацій, що були спричинені інтенсивним розвитком інформаційного суспільства і стрімкими змінами соціально-економічної ситуації у країні та світі. Упровадження інноваційних технологій у навчальний процес вищої школи все більше привертає увагу науковців до проблеми фахової підготовки майбутніх фахівців, що є однією з передумов інтеграції України в європейське співтовариство. Процес реформування вищої освіти включає комплекс нововведень, необхідних для оновлення змісту навчання, спрямованого на розвиток ключових компетентностей майбутніх фахівців, оволодіння якими матиме вирішальне значення при розв’язанні можливих проблем у ситуаціях подальшої професійної діяльності, соціального та повсякденного життя [3].
Для того щоб зрозуміти на скільки важливий процес формування професійних компетентностей, необхідно розкрити сутність поняття «компетентність».
Аналіз визначень поняття «компетентність» свідчить, що практично кожне з них включає такі основні характеристики: знання, досвід в певному виді діяльності. Тому компетентність формується, розвивається і проявляться в процесі діяльності. Компетентність – це уміння здійснювати певну діяльність. Поширення поняття компетентність в науці пов’язане з професійною діяльністю, що підтверджується думками вчених-педагогів, практиків управлінців і досвідом європейських країн, а саме: «компетентнісний підхід почав вивчатися і застосовуватися за вимогою роботодавців, яких не задовольняє ступінь практичної підготовленості випускників системи освіти – їх невміння взаємодіяти з людьми, створювати і працювати в команді, знаходити необхідну інформацію та використовувати її при вирішенні завдань виробництва» [1].
З вище наведеного ми розуміємо, що для реалізації надзвичайно складного процесу формування професійних компетентностей необхідно обов’язково дотримуватися педагогічних умов.
Так, враховуючи дидактичні принципи, структуру професійної компетентності та різні підходи науковців до педагогічних умов, дослідниками було визначено такі педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх товарознавців:
1. Органічне поєднання різних форм організації освітнього процесу з метою формування професійної компетентності майбутніх товарознавців.
2. Використання активних методів навчання у процесі вивчення дисциплін циклу професійної підготовки.
3. Спрямування змісту дисциплін циклу професійної підготовки на формування професійної компетентності.
4. Формування професійної компетентності майбутніх товарознавців відповідно до розробленої технології [2].
Для розуміння вагомості формування математичної компетентності необхідно розкрити її сутність.
З’ясуємо суть та компонентну структуру поняття «математична компетентність». Так, дослідниця І. Зіненко розглядає математичну компетентність як якість особистості, яка поєднує в собі  математичну грамотність та досвід самостійної математичної діяльності [4].
Формування математичної компетентності проходить декілька етапів, що характеризуються наростанням рівня узагальненості знань, умінь, їх продуктивному та творчому характері. Так, Л. Романишина виділяє п’ять етапів формування професійної компетентності:
- мотиваційний (формування у студентів бажання працювати над вивченням певного матеріалу);
- усвідомлення (визначення схеми орієнтованих дій);
- тренувальний (виконання тренувальних вправ із поступовим ускладненням);
- репетиторний (студент оговорює та пояснює свої думки та дії);
- етап контролю дій (тут визначається рівень сформованості компетенцій) [5].
Посилення математичної підготовки майбутніх підприємців обумовлює успішність і ефективність їх майбутньої діяльності не лише у виробничій сфері, але і й у науковій діяльності. Знання математичних методів і математичний склад мислення має надважливе значення для фахівців економічних напрямків практичної діяльності. Вивчення курсу вищої математики формує у студентів як теоретичну базу для засвоєння загально і спеціальних дисциплін, так і практичні вміння, що дозволяють майбутньому підприємцю знаходити раціональні рішення проблемних завдань прикладного напрямку.
На наш погляд, зміст усіх математичних курсів має бути спрямованим на досягнення загальної мети:
- надання випускникам вузів певної математичної підготовки;
- формування готовності майбутніх фахівців використовувати вивчені математичні методи;
- розвитку у студентів математичної інтуїції;
- вихованні математичної культури.
Майбутні підприємці повинні знати основи математичного апарату, необхідного для вирішення теоретичних і практичних завдань, мати високий рівень розвитку логічного мислення, вміти переводити практичну задачу з професійної на математичну мову.
Математична освіта буде найбільш ефективно сприяти формуванню у майбутніх підприємців певної системи професійно значущих якостей, якщо її обсяг і зміст будуть відповідати майбутній професійній діяльності, а саме буде утворювати цілісну систему в єдності зі змістом загальноосвітніх і спеціальних дисциплін.
На основі викладеного вище, можемо зробити висновки, що математична компетенція є важливим структурним компонентом професійної компетентності майбутнього підприємця, без якої неможливе формування фахівця, здатного конкурувати на ринку праці.
Сьогодні ринку праці потрібні конкурентоспроможні фахівці, здатні до активного, творчого і самостійного оволодіння знаннями, а також умінням їх актуалізувати та вдало поєднувати з отриманими раніше навичками; творчо застосовувати їх на практиці.
Підсумовуючи зазначимо, що завдання вищої школи по формуванню математичної компетенції у майбутніх підприємців можна вважати виконаним, якщо випускник:
- вміє швидко адаптуватися до нестандартних ситуацій та застосувати математичні знання у реальному житті;
- впевнений у своїх можливостях успішно використовувати математичні методи при вирішенні наукових завдань у майбутній професійній діяльності;
- має бажання і готовий пізнавати нове, що виходить за рамки звичної професійної діяльності.

Список використаних інформаційних джерел
1. Бабакова И.В. Развитие профессиональной компетентности специалистов информационно-аналитических служб: дис. канд. психол. наук: 19.00.13 / И.В. Бабакова; [Место защиты: Рос. акад. гос. службы при Президенте РФ]. – М., 2010. – 184 с.
2. Гора Н.В. Педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх товарознавців/Н.В. Гора// [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/6/30.pdf
3. Діденко Є. Дослідницька компетентність майбутнього товарознавця-експерта: аспекти формування/Є.Діденко//[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/8537/1/Didenko.pdf
4. Зіненко І. М. Визначення структури математичної компетентності учнів старшого шкільного віку/І.М. Зіненко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2009. – № 2. – С. 165-174.
5. Романишина Л. М. Формування ключових компетентностей майбутніх фахівців у процесі навчання в медичному коледжі / Л. М. Романишина, І. М. Хмеляр, М. М. Лукащук // Наукові записки  ТНПУ ім. В. Гнатюка. Серія: Педагогіка. № 2. – 2011. – С.71-78.

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 107
Дата реєстрації : 13.03.2019

https://expertuza.forumotion.me

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» АКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ, ЯК ЗАПОРУКА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ПІДПРИЄМЦІВ
» ВПЛИВ СОЦІАЛЬНО-ГУМАНІТАРНИХ ДИСЦИПЛІН НА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ПІДПРИЄМЦІВ
» ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПІДПРИЄМЦІВ
» ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ФАХІВЦІВ З ПІДПРИЄМНИЦТВА: НОВІ ВИКЛИКИ ДО ВИЩОЇ ОСВІТИ
» СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ФАХІВЦІВ З ПІДПРИЄМНИЦТВА, ТОРГІВЛІ ТА БІРЖОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі